BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

24 Haziran 2009 Çarşamba

Ben Susarım Lola Dillenir

I.

Bu sayfanın kuru kalemlerle çizilmiş kenar süsüsün Lola..

Kedi merdivende
Mutfakta ay ışığının bilediği bir bıçak
Keskin sirke ve sirke tarafından çürütülen küp
Karesi alınmış rutin ev hali
Pijama terlik ve uzaktan kumanda
Unuttun yine perdeleri yıkamayı

Lola Böyle bir akşamdı belki ilk gördüğümde seni

II.

Ben kendime kaçıyordum
Lola Bozdurup bozdurup harcıyordum düşlerimi
Ve düşüyordum surların önünde
Sırtımda ucu sivriltilmiş ayrılık cümlesi başlı oklar
Ve şahlanmış Azrail atının toynağı yüzümü işgal ederken
Kan kaybederek ölüyordu içimdeki son lejyoner

III.

Saatteki guguk kuşuyla konuştun mu hiç Lola
Her merhabasında bir saat daha eskiyorduk
İkimizde Lola ikimizde

Ben düşlerimde sen kendinde es işaretiydin
Çok melodili dram senfonilerimizde
Alkışlarıyla öldük sahte kompozisyon insanlarının

Oysa Lola
Ben bir serenat olmak isterdim
Dizlerime dişiliğinden oyulmuş gitar gibi yatırıp seni
Saçının tellerinde şarkılarımı söylemek isterdim

IV .

Lola bir su ol şimdi
Lola bir kanat ol
Lola bir kitabın meşin kapağı ol
Yaldızlı harflerle anlat kendini
Önsözünün koridorlarında gezinen bir şairsem şimdi
Bir paragrafta kıstır beni

V.

Lola...
Gözlerinden akan bir damla yaş bile
Düşüyor okyanustan daha ağır bir hacimle
Kurak iç toprağıma

Ve çelmelenmişim dizlerim kanıyor
Ben durmadan doğruluyorum her şiirimde
Çünkü hala avucumda kuşların sesi duruyor
Lola Sana getiriyorum ürkek dallarına bırakmak için

VI.
Lola...
Seni düşlüyorum tırnak uçlarım kayıkları yalıyor
Diz boyu yağıyor kan ve kanıyor bulutlar
Taşı sıksam şimdi suyu sen akar Lola

Ve ben saatleri sana ayarlıyorum
Senin gelme saatinle uğurluyorum trenlerimi

Geldin mi Lola yanlızlığımın müzik kutusunu açmaya


Hoş geldin

Fatih Akça

0 yorum: