BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

9 Haziran 2009 Salı

Tuz Günleri

eksiltin beni hayatınızdan
gövdemden aşağı kurşun ve kalemle bir çizik atın
yalnızlığıma dönmek istiyorum bugün
ilk keşfettiğim günkü kadar bakir
ve güzelliği dokunulmamışlığıyla bitişen hüzün
hiçbir gözün yalan söyleyemeyeceğine inanılan gün kadar
parlak ve katışıksız yalnızlığıma.

birkaç hayat yaşadım
yanıbaşınızda
herbirimize ayrı
ve ağırlığını hep eksik bulacak kadar kayırılmış zamanlarla
geldim
mutlaka dünyayı döndüren insana rastlayacakmışsına
çoğaldıkça eksilen zamanlarlaparma
kuçlarınıza her dokunuşumda
duydum bileklerimde aynı serinliği
şölenlerde bitkin, gecelerde uykusuz ve herhangi bir ilkçağ kadar imanlıydım.
kalebent karatında sessiz ve öfkeliysem şimdi
ihtimaller içinde yırtık bir yelkenli, bir hengâme suretiysem
adımı unutarak yaslı
ve çılgınca geziniyorsam mahyalarında şaşkınlığınızın
birinizin anlamıyla hiçbirinizin anlamı arasındaki farksızlığı
anladığımdandır.

hey!sarhoş kayalıklarda ve istasyon arkalarında tükettiniz coşkumu
kâinatın altındaki bu hades ülkesinde yaşamaya mahkûm oluşunuzun
kör kiniyle sevdiniz açık hayat kıldığım sevincimi
'nihil humanum aliena mea est' eski bir şarkının sözleriydi
vazgeçiyorum artık; eksiltin beni hayatınızdan
yalnızlığımdan dönmek istiyorum bugün, altımda bir dünya
yabancım olsun size ait ne varsa...

ORHAN ALKAYA

0 yorum: