BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

9 Temmuz 2009 Perşembe

Çivi

Kalbimi taşa
taşı canıma
canımı suya
suyu içime gömdüm.

Artık aşk gibi içiyorum reis!

Takalarını tuka yaptım
bütün deliklerine mantar tıkadım.
Sahtelikten, iğrençlikten
pislikten, riyadan, erkeklikten
lime lime olmuş yelkenini
açıp yıldızkarayele
hayvan gidişini seyrediyorum
ruhumun altın tepelerinde.
Dinamitler düşlüyorum reis!
Denize dağılmış
tahta parçalarının sırtında
çırpındığını görüyorum
en mutlu olduğum kabuslarımda.

Kararlıyım anarşist olmaya!

Ağır bir demir kapı gibi
kapadım hayatımı sana reis!
İnleyen yüküm
kavuştukça pervazına
artıların
bir kanca gibi tutunduğum çüküm
yetmiyor rüzgarlara.
Güm!
Güm!
Metruk bir ev gibi
vurdukça kanadım
çiviler gibi
fırlıyor yerinden
üzgün kemiklerim.

Aykırılık bir türlü ölmüyor reis!
Ölüm
ölümü özlüyor
ama olmuyor
canım bir türlü ölmüyor reis!

Kararlıyım başına uslanmaz olmaya.

Ele avuca sığmaz
Bir şeytan çekici
- Çın! Çın çınlatarak
tersini içini
göğün altından geçiyor geceleri.
Heyula bir örse yatırıp bedenini
Tımar ediyor kemiklerini.
Yıldız tutup içinden
Kayıyor kendi boşluğuna doğru.
Hırçın bir ay doğuyor reis!

Tahtını
ayakları gıcırdayan böcekli tabureni
sallayıp duruyor serseri bir çivi.
Yak şimdi herşeyi reis!
Tam sırası Nero'un.
Dök üstüme bir bidon emir!
Daya bir tabanca gibi kibriti alınma!
Çek kavını!
Dişlerin gibi gıcırdasın ucundaki ağu.
Yanan cesedimle yak cıgaranı.
Taze bir bok gibi tüt reis!
Taze bir bok gibi!

Yangından çıkmış çivi
Düzelmez...kırılır.
Her gece
tepemden ayak ucuma
içinde çivilerini de yakan
zaten bir yangınım reis!
Farketmezi oynuyorum
Dünya'nın bütün
Burkulmuş, kanıtılmış parçalarında.
Bir tazı gibi
koşuyorum da tutamıyorum hayaletlerimi.
İstedikçe cırıldıyor hayat.
Asi ve kaçan herşey
sıkışıyor bir karakutunun içine.
Ara ki bulasın
kendini kırmadan değerleri.

Ben ki,
Bin pişman çivi!
Kopmadan başım
ne olur
çekin beni!
Çekin beni!

Süha Tuğtepe

0 yorum: