BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

3 Temmuz 2009 Cuma

I- seyrediş

Yalnız başıma oturuyorum evimde
Karşımda kocaman bir boy aynası
Kendime bakıyorum uzun uzun
Bu aksi suratlı da kim
Bana yabancı oluyor aynadaki aksim
Kaşlarımda şimşekler çakıyor
Yanaklarım birer kara bulut
Gözlerim buzul bakıyor
Bakışlarımdan sıyrılmış cıvıl renkli umut
Yere paralel dudaklarımın çizgisi
Silmiş hilal tebessümlerimi
Karamsarlığın gaddar silgisi Bu ben miyim?
Ben bu muyum?
Nereye saklandı hüzün galibi kahkahalarım
Hangi kahır kıstı neşemin sesini
Oysa yüzümde taşırdım gökkuşağının paletini
Şimdi zor seçiyorum aynada çehremi

II-sesleniş

Ey dönüş bileti aslına kesilen yolcu !
Kalk yerinden
Silkin bu karanlık miskini suretinden
Cevabını bildiğin sorular sorma
Çöz karamsarlığın kör düğümünü üzerinden
Atanı sen değil misin
Aciz değilsin çözmekten
Aç gözlerine gerdiğin kara perdeleri
Gör varlığına işlenmiş cevheri
Uyan zifiri uykundan
Tut alemden ruhuna uzanan ipleri
Bil ki tekrarı yok bu gösterimin
Her an sona yaklaşmakta
Hayatının kareleri
Ömrünün sırı dökülmeden
Gör özündeki sırr-ı ilahiyi

Nevzat Çelik

0 yorum: