BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

8 Temmuz 2009 Çarşamba

Eğer

Eğer birisi bana söyleseydi: öğlene kadar öleceksiniz
O zamana kadar ne yaprdınız?
Kol saatime bakardım
Bir bardak meyva suyu içer
Bir Elma ısırırdım
Uzun zaman yiyeceğini bulan karıncayı izlerdim
Sonra yine saatime bakardım
Sakal tıraşı olmak için zamanım olurdu
Banyoya atardım kendimi ve düşünmeye başlardım:
Yazmak için süslenmeliyim, der
En iyisi, mavi elbisemi giyerdim
Öğlene kadar yazı masamda otururdum,
ama renkli sözcükler bir türlü akmazdı
Beyaz, beyaz, beyaz…
Öğlene yakın
Son öğlen yemeğimi hazırlar
İki kadeh şarap alırdım:
birini kendim için
Diğerini geleceğini önceden bildirmeyen misafir için
Sonra biraz şekerlerdim
Horlama seslerim uyandırdı beni,
Saate bakardım
Okuma zamanıdır, der
Dante’nin İlahi Komediyası’ndan bir bölüm okurdum…



Ve bakardım

Ve bakardım
Yaşam
benden nasıl da uzaklaşıyor
Ve
başkalarına veriliyor...


Mahmud Derviş

0 yorum: