BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

27 Kasım 2009 Cuma

O İçimde İsli Camlara Metaforlar Karalıyor

"Bellek, canı nereye isterse oraya oturan bir köpek gibidir"*
O içimde isli camlara metaforlar karalıyor.
Ben yaşamı yananlamlarından arındırıyorum.
Balya telleri paslanmış, yaşanmamışlığın teorilerini bağlayamıyorum.


"Kalbe giren" her şey,
her ruhun girilmez çıkmazında çıkmaz kalır.
Geleceğin el izleri yoktur çocuklarda büyüdükleri için,
büyümüşlerde de yoktur çürüdükleri için.


Örümceğin eğirdiği iplik kadar ince desem hayata,
çoktan kopardık.
Becerimiz olsaydı yaşamaya,
aleláde bir güvercin yerine bir tahtalı güvercin yakalardık.


Düşünülerek öldürüldü hayal gücü çağımızda.
Eksildik kendimizden, birbiri ardına yırtılan sayfalar gibi kitabımızda.
Uluorta böyle ilmi yermek belki pek amansız ama anlama varamadık ya.
Düşlerin kendini diriltme kabiliyetine şaşmadım oldum olasıya.


Bunu yazana dek aklımda tutmalıyım." diyoruz.
"Çünkü unutuluşun kolay ülkesindeyiz."**
Yalnız yürünen yollar da olsaydın not tutmazdın.
"Yüreğin balmumuyla basılmış bir kitap, raflardaki binlercesine bedeldir." ***





* (Cees Nooteboom)
** (Onat Kutlar)
*** (Cees Nooteboom)

Murat Kayali

0 yorum: